Blev sent igår.
Därför orkade jag helt enkelt inte lägga in lite bilder osv från igår!
Men iaf, igår var långt ifrån problemfritt, när Dille kom hem från hjulinstälningen tog hjulen i karossen lite här och var så den va tvungen att höjas, och skära lite i hans nya front =(
För mig och Oskar flöt det på relativt bra, lite oroliga över ett hjullager på drag bilen gav vi oss iväg.
När vi väl var uppe på Mantorp så började de strula lite för båda, Oskars bromsar var lite svampiga, så vi fick lufta.
Dilles front ville inte sitta på plats så där fick det bli nya "stag" av typ, ett kvastskaft´, altid like härligt med bonnmeck!
Nu hade dem iaf börjat köra!
Men det roliga varade inte allt för länge, en driftare fick stora problem då en slang till oljekylet lossnade, 800 meter olja på banan och det var bara att sanera.
När detta var klart så var det bara en timmes kör-tid kvar på banan, så det gällde att utnyttja det!
Tyvär var det ju en del bilar, så an fick inte jätte gott om plats på banan.
Men en liten sväng bev det för båda, då mear jag liten.
Dille kom ca. 400 meter innan hans frontläpp gav upp och vek sig under bilen och Oskar fick iofs kör 3-4 varv dock så var det så mycket folk på banan så några riktigt bra tider va inget att räkna med, men han lyckades dugligt iaf (Bästa 1:34.2).
Men vilken skillnad det blev med nya däck och bromsar det blev, låg hur fint som helst i kurvorna.
Nu varade inte lyckan länge för Oskar heller, tyvärr.
Efter mjölby-kurvan så började hela blen vibrera väldigt mycket och det var bara att köra av i depån.
Det finns lite funderingar på vad det kan vara men vill inte skriva ut någon förrens Oskar fastställt de.
Här kommer två til bilder från dagen:
Men iaf, igår var långt ifrån problemfritt, när Dille kom hem från hjulinstälningen tog hjulen i karossen lite här och var så den va tvungen att höjas, och skära lite i hans nya front =(
För mig och Oskar flöt det på relativt bra, lite oroliga över ett hjullager på drag bilen gav vi oss iväg.
När vi väl var uppe på Mantorp så började de strula lite för båda, Oskars bromsar var lite svampiga, så vi fick lufta.
Dilles front ville inte sitta på plats så där fick det bli nya "stag" av typ, ett kvastskaft´, altid like härligt med bonnmeck!
Nu hade dem iaf börjat köra!
Men det roliga varade inte allt för länge, en driftare fick stora problem då en slang till oljekylet lossnade, 800 meter olja på banan och det var bara att sanera.
När detta var klart så var det bara en timmes kör-tid kvar på banan, så det gällde att utnyttja det!
Tyvär var det ju en del bilar, så an fick inte jätte gott om plats på banan.
Men en liten sväng bev det för båda, då mear jag liten.
Dille kom ca. 400 meter innan hans frontläpp gav upp och vek sig under bilen och Oskar fick iofs kör 3-4 varv dock så var det så mycket folk på banan så några riktigt bra tider va inget att räkna med, men han lyckades dugligt iaf (Bästa 1:34.2).
Men vilken skillnad det blev med nya däck och bromsar det blev, låg hur fint som helst i kurvorna.
Nu varade inte lyckan länge för Oskar heller, tyvärr.
Efter mjölby-kurvan så började hela blen vibrera väldigt mycket och det var bara att köra av i depån.
Det finns lite funderingar på vad det kan vara men vill inte skriva ut någon förrens Oskar fastställt de.
Här kommer två til bilder från dagen:
Kommentarer
Postat av: Dille
Goa updates :)
Postat av: Crille D
Ska försöka hålla det aktivt iaf! =)
Trackback